Vårkänslor!

Jag tror att min herr Pålle har både fått extra sprutt i kroppen och hingstbeteende den gamle gubbtjyven! ;)
Han fick stå två hela dagar när jag hade fullt upp med att flytta grejer /försöka hinna umgås med kompisar i påsk trots att jag jobbat, normalt sett brukar det inte generera någon större humörskillnad hos herrn men nu hade han laddat igång mer och mer för varje dag i hagen tror jag! :P 

Hur detta har visat sig; 
I hanteringen så har han halvt kastat sig på tjejerna när vi gått förbi boxarna (för att han vet att matte kan vara lite sisådär med om man får hälsa på dom och vilka isåfall, så att inte matte ska hinna med antar jag) och flåsat upp sig ordentligt. Han hittade en bajshög från ett sto i stallet, ställde sig och nosade och andades häftigt, sen krafsade han runt med framhoven i bajshögen. 

I ridningen har han varit som en fiolsträng, sprätta till för minsta lilla. Om det är ganska lindrigt brukar man kunna rida bort det genom att aktivera honom och få honom jobba ännu mer när han själv har mycket energi, nu vågade jag ärligt talat inte be om max eftersom jag inte ville ha ännu häftigare brallar/sidoskutt än han ändå bjöd på ibland från skritt! ;) 
Lite synd för det hade säkert lättare gått över till nästa gång om jag kunnat be om max och trötta ut honom ordentligt. Matte var inte på topp heller. 

Men vi hoppas väl att värsta vårkänslorna går över snart!   

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alla våra hästar verkar lida av vårkänslosprall!

2012-04-09 @ 18:09:30
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0