Pysslig

För ovanlighetens skull har jag känt mig riktigt pysslig idag! :D

Har ju ett fint handsytt schabrak som Johanna (www.bullerbacken.com) varit snäll och sytt till mig! Men dels var den lite i minsta laget till förra sadeln och dels måste jag ha något fäste så den inte glider omkring, alla schabrak har en tendens att göra det på herr T. Därför har det knappt blivit att jag använt det. Så idag kom jag mig äntligen för att väldigt enkelt och provisoriskt sy fast remmar för sadelgjordsstropparna! :) Tror det kommer ligga bättre under nuvarande sadeln!




För att vara mig så var det pyssligt! ;)



Jag ska iväg och praktisera hos Birgitta http://www.enhet.nu/ är det planerat! :)
En provvecka till att börja med i Maj och funkar och känns det bra från båda håll så blir det ett halvårs praktik från och med Juli! :D
Det ska bli jättekul!!

Det är ju mycket att lösa praktiskt och kommer oavsett hur det slutar bli en stor förändring för mig och pållen. Tusen grejer att försöka hinna fixa och inte många dagar med tid över när man jobbar heltid och ska hinna sköta pållen. Men det kändes som att det är dags att ta steget, försöker beta av lite allteftersom och förhoppningsvis hålla de deadlines som finns.
Sen är det vissa grejer som känns läskiga, jag är dålig på att köra bil långt (blir så trött i ögonen) och stressad i nya miljöer när man ska försöka hitta vart man ska och samtidigt försöka hålla sig laglig. Behöver ha med mig bilen så jag får ta tjuren vid hornen och räkna med tio sovpauser eller så! :P Ska se till att skaffa GPS.  Det blir lite spännande att åka med hästen så långt, vet inte om han har åkt fullt så långt någon gång tidigare. Snålt ekonomiskt vilket såklart känns konstigt när man haft fast inkomst varje månad senaste 8 åren, med mera!

Men när jag väl tagit mig ner tror jag helt klart det kommer vara värt det! :D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Men va, vilken möjlighet, berätta mer?! :)))

2012-04-14 @ 23:40:37
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Karoline

Va roligt! Du måste berätta mer!

2012-04-15 @ 13:09:51
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Karoline

Sv: Ja, men Päivi är den som mockar vanligtvis eftersom det ingår på vardagarna. Nu har jag haft turen att hon mockat på helgerna med eftersom hon velat det :)

2012-04-15 @ 15:49:23
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: yvonne

Oj va skoj!!!!!!

Håller tummarna att det går bra!

Ett halvår hos Birgitta, vilken dröm!

2012-04-17 @ 16:47:33
URL: http://nann-nokke.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0