Pigg farbror!

Varannandagsvilan (typ) har gjort min pålle gott tror jag, eller snarare så har det genererat spring i benen! ;)

Igår red jag iallafall och då hade jag radion på (ganska högt, var hon som ridit innan som slagit på den så lite väl högt i min smak) för att det blåste lite så det är praktiskt att överrösta blås-ljuden litegrann. 
Haha, jag tror min pålle blev mer pepp av radioljudet än de få gånger det hade låtit av blåsten! ;) Inte så att han blir skraj direkt men han brassade på lite extra precis när man red förbi radion. 
Sen så försökte jag rida lite mer samlande/uppmjukande nu när jag lyckats fila till bakfötterna lite. Det gjorde nog också att pålle tyckte det var lättare att ösa på framåt när man får chansen än att samla - usch vad jobbigt! 


Det gick ganska bra ändå tycker jag, utifrån omständigheterna. Fast jag kom på mig själv med att sitta med handbromsen i ibland när han tänkte öka på till travartrav och rulla över i galopp på eget bevåg snarare än att fatta galopp. 
Det är både och det där. Jätteroligt med energi att omvandla, roligare ju längre man kommer såklart så man har mer att spela med. Fast liite jobbigt när pålle letar ursäkter att använda det framåt och samtidigt inte har någon av-knapp i galoppansatserna! ;) 

Vi lyckades få till "trappan" riktigt bra den här gången. Snabba och bra övergångar och rätt gångarter på rätt ställe för det mesta. Förmodligen tack vare all energi. Det var jättekul att faktiskt känna att jag kunde fortsätta välja gångart (för det mesta) trots att jag hade lagt in en fattning! :)  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att få rida med musik :)

2011-09-30 @ 22:46:51
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Annellisaa

Tycker ni att det är rätt att höja skatten på fett för att få folk att sluta äta onyttigt? Och i så fall, tycker ni att vi ska göra det i Sverige? Läs mitt inlägg, "Blir smal, sluta äta smör?"

2011-10-01 @ 11:27:12
URL: http://annellisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0