Favoritövningar

Just nu har jag (och kanske Tabben?) två favoritsysslor i ridningen. :)
Man kommer ju alltid få blanda in lite "behöver träna på"-övningar så det inte bara blir samma sak, men det blir lätt hänt att favoritövningarna smyger sig in i så gott som varje pass! ;)

De gammeldags serpentinbågarna i trav är en hit. För att det släpper pressen på samlingen, rakriktningen hinner jag inte riktigt med ännu att vara petig med, med andra ord kan vi göra det i ganska "fri" trav vilket Tabben verkar uppskatta. Men det händer ändå mycket, kräver en del koncentration och att matte är med och hinner föra hela tiden.
Samtidigt är det inte hela världen heller om det blir fel, vilket säkert sitter i min skalle. På ett bra sätt. För vi har haft så himla svårt med såna saker tidigare, så nu känns det som en barnlek i jämförelse- jag känner mig duktig även om det inte alltid blir 100% eftersom jag blir imponerad över hur bra det ändå går! :)




Andra övningen är galoppansatserna. Dom tycker vi är jätteroliga! :D
Säkert för att det är lite samma där, förväntningarna börjar på noll, allt över det är bra! Skit samma om det blir fel galopp, skit samma om det råkar rinna iväg en eller ett par gånger innan det blir någon ansats, skitsamma om det bara blir ett halvt - ett språng åt gången, de där ynka riktigt häftiga sprången vi får till är det som räknas! :)

I höger, särskilt när vi kommit igång lite, så känns anslagen riktigt mäktiga nu! Som att det blir riktiga skolgaloppsanslag istället för ansatser, och han är värsta galoppmaskinen som gör ansats på ansats vare sig man säger till om det eller ej, när man väl tryckt på "på-knappen". Bara att hänga med och se glad ut! ;)

Kommentarer
Postat av: johanna

Det låter bra det där "bara hänga på & se glad ut" :)

2011-09-13 @ 18:19:28
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är alltid kul när man hittar favoritövningar :-)

2011-09-14 @ 21:35:13
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0