Vi tränar på

Nu har jag skruvat lite i strategi igen i ridningen.
Dels för att jag haft ganska lite tid att rida på nu på sistone, korta pass, och dels för galoppens skull eftersom varven är såpass olika på den fronten, så har jag delat upp det nu några pass i att bara göra övningarna i ena varvet.
Inte alla övningar utan snarare att man lägger mer krut på det i 1-2 övningar och inte behöver repetera samma sak bara för att göra det åt båda håll. Och sen växlat till nästa gång så det på sikt ändå blir hyfsat liksidig träning!

Jag har t ex gjort så i "trappan"-övningen nu senaste passen. För att jag inte vill överjobba pålle när jag väl kommit igång och för att bara behöva fokusera på en galopp. I måndags var han jättefin i högergaloppen, det kändes runt och fint och enkelt för pålle! :) Och vi kunde skilja på gångarterna vilket är ett bra tecken, göra övningen bra! 
Idag blev det vänstervarvet och till min lycka så fick pålle till galopp i "trappan"-övningen i vänstervarvet idag! :) Jag tror att det blev rätt galopp med lite reservation för att det är ju rätt kort tid man ska hinna känna efter och ovan känsla oavsett att galoppera i vänster, men det var i ett hörn så jag tycker jag borde ha märkt om det blivit fel. Oavsett så passar jag på att känna mig nöjd och glad! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0