Hösten är här?

Enligt SMHI´s hemsida är det nätt och jämnt att hösten är här, till Sundsvall kom hösten 5/10, i Härnösand verkar den inte ha kommit än om jag inte läser kartan knasigt. Men i söndags kväll var det riktigt ruggigt höstväder med regn och blåst, och två ynka nätter har det varit frost på bilrutorna hittills!
Ändå bytte jag till vinterdäck igår. Det kändes ganska konstigt! :P



Det var ett tag sen jag la in bilder nu så här kommer iallafall ett par bilder på pållen i höstkläderna.


Magen svällde tyvärr upp rätt fort när Tabben bytte hage till en som inte går att använda slowfeeding-nät i. :/


Tränar ätmusklerna.




Nu har jag gjort upp en provisorisk träningsplan inför kommande 3½ veckornas träningsförberedelser. Så jag förhoppningsvis får med lite av alla bitar jag skulle vilja hinna träna, kunna få bästa möjliga start inför vinterns träningsuppehåll!

De flesta av punkterna:
*Träna lite core-träning själv med min Flexi-bar, har kommit av mig med träningen sen innan semestern. Har kommit igång lite smått nu iaf.
*Hinna träna lite mental träning, har inte riktigt bestämt om det blir enligt något träningsprogram eller hur jag ska lägga upp det.
*Böjning/omformning på lite olika vis, både enklare övningar och böja om mellan skolor. 
*Träna sitsen såklart. Har lagt upp det i lite olika fokus-delar. Just nu är det t ex handens inverkan jag lägger mest krut på, men försöker ha åtminstone ett par hållpunkter per pass så man inte tappar allt annat.
*Träna galoppfattningar ur lite olika situationer, funderar på att variera så jag inte kör samma i höger som i vänster under samma pass utan delar upp det på olika pass. Tycker det känns lättare än att göra samma övning många gånger och ändå få väldigt olika resultat beroende på varv, lättare att sätta kraven på en lagom nivå med olika övningar.
*Övningarna vi fått i hemläxa i allmänhet.
*Samlingen på lite olika vis, dels känslan/kvalitén/hjälperna men också att försöka nöta in lite samling i normalläget så det inte blir någon stor grej för pållen, och att försöka tänja på max-gränsen emellanåt.


Mycket går ihop med varandra eller är mest för variationens skull, så det kanske låter jättemycket för att hinnas med på 3½ vecka- men vissa saker är ju bara tänkt att fokuseras på 1-2 gånger per varv under något enstaka pass, för att det ändå blir en massa annat likartat. Det ska vi se till att hinna med!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad du är duktig på att planera...jag tar det mest som det kommer, kör på det jag känner på från dag till dag, inte så bra planering :/

2011-10-11 @ 08:23:52
URL: http://forceinthehorse.webs.com/
Postat av: Linda

Duktig att göra en plan. Nu blev jag lite inspirerad till att själv suga tag i något :-)

2011-10-12 @ 06:25:12
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oh vad kul att ni ska rida för Ewa!

Jag var dönervös första ridpasset för henne, men det gick så bra så, för man vet ju att man inte blir "dömd" ;) Hon bara tar alltifrån därifrån man befinner sig just då, men man får ju även tala om vilka "mål" man har så att hon vet åt vilket håll hon ska hjälpa en :)

2011-10-12 @ 12:18:41
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja Pip-Olle är kul (när han inte kastar av mig) för då vet man ju att pålle är GLAD :)

2011-10-14 @ 14:50:59
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Åh så fin pannlugg! :D

2011-10-27 @ 22:48:10
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0