Dagens lektion

Tja vad gör man när man sitter och rider själv för det allra mesta? Jo man får fixa lektioner och hemläxor åt sig själv och se till att man skärper sig! :P

Dagens läxa var att öva stenhårt på handens inverkan, samtidigt som vi red lite av de vanliga övningarna.
Det har jag redan försökt fokusera på men det finns ju så många olika sätt och tänk så det kändes värt att spinna vidare på. Idag blev tänket att handen ska tänka framåt. (istället för "inte bakåt" ;) )
Satt och repeterade mitt lilla mantra - "tydlig, tydlig - framåt! tydlig, tydlig - framåt!" vid de tillfällen jag behövde använda tygeltag, experimenterade också lite i själva tagen att samtidigt som jag tog i tyglarna ändå ha framåt-tänk.

Kändes som att det gav bra resultat och är värt att träna vidare på! :)
Pålle fick mycket bättre sökning och kände sig nog mer fri. Särskilt kul var det i galoppen som ju också var i slutet av passet när det börjat ge resultat, när jag tänkte "tydlig, tydlig - släppa fram!" var det som att den där släppa fram- fasen var hans kommando till att ta galoppen! ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lektion för sig själv? Ja det kan man ju faktiskt ha :)

2011-10-21 @ 17:40:42
URL: http://forceinthehorse.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0