Träningsupplägg

Dags att ta nya tag med ridningen! Eller snarare- dags att försöka omsätta det jag förhoppningsvis tryckt in i skallen i praktiken också! ;)


Den som kan förklara för mig lite olika tygeltag när man rider med "impulser" i tyglarna får en guldstjärna från mig! (hmm, ja eller ett stort tack iallafall!)
För jag känner att vi bara hann skrapa lite på ytan i vad som kommer bli mycket att fördjupa sig i om jag ska lyckas hålla det i vanliga övningarna, kunna rida samma saker utan att börja fuska med tygeltagen.
(För den som kanske missat så ska jag försöka bli strängare med mig själv att aldrig ta direkta tygeltag, utan rida på hängande tygel och inverka i kedjan, känner att anledningen att jag "fuskat" och tagit till det som nödlösning har ju varit i brist på bättre alternativ som fungerar.)

Sen har jag försökt gå igenom lite övningar på papper och i skallen, lite punkter att tänka på och övningar att försöka få med.
Ska bli spännande iallafall, känns som att det är nu vi börjar med vinterns träning! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan tyvärr inte hjälpa dig, du har kommit mycket längre i utvecklingen än jag :)

Det blir nog en spännande vinter..

2011-11-24 @ 18:15:53
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0