*phew*

Igår (Söndag) var sista testrundan planerad för att jag skulle avgöra om det blir någon träning till helgen eller inte. Vill inte gärna åka iväg på träning om inte hästen är på topp. Men igår kändes det kanon! :)


Så nu är det dags att börja tagga inför helgen! :D
Att hinna träna sig på topp är ju uteslutet, det hinner man inte på 5 dagar, och både jag och pålle är lite ringrostiga efter att ha gått på halvfart en tid nu. Är t ex svårare att höja upp formen för han har inte styrkan längre så maxnivån är såklart lägre, och massa såna detaljer som jag slipat på är som bortblåsta! ;) Blir till att göra lite grovjobb med min inverkan och kanske passa på att glömma bort lite ovanor snarare än att slipa styrka och teknik.
Eftersom det är Ewa vi ska träna för tänkte jag plocka lite övningar ur hennes bok "Kvinnor i Kalix" för att försöka anpassa sig lite till tänket.

Om ni har lite "typiskt Ewa"-tips att förbereda sig med, t ex någon nyttig övning eller hjälper att öva på så emottages det tacksamt! :) Så jobbigt om man måste lära om precis ALLT när man kommer på träning!





Med dieten går det bra tycker jag. Nu har pålle gått på diet i 2 veckor och det syns på honom även om det är kvar att ta av. :)
Har funderat lite fram och tillbaka men det som sägs angående dieter är ju att man inte ska hålla sig på svältnivå mer än en kortare kur, det långsiktiga är att ligga ungefär på underhållsbehovet och se till att motionera så man sakta går ner i vikt. Sen så ska vi ju iväg och träna till helgen och då känns det taskigt att ligga för lågt.
Så utifrån mina fantomsiffror kom jag fram till att det borde gå att öka med något kg hösilage och ändå ligga ungefär på underhållsnivå.
Nu är alltså planen att snitta på 11kg hösilage en eller två veckor framöver, med proteintillskott på sidan av.
Analysen borde hinna komma innan November är slut iallafall så sen blir det till att räkna "på riktigt".

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så spännande med kurs :)



Vad ska man säga? Jag personligen tycker att Ewa är kanon, hon är filosofiskt lagd & besitter mycket kunskap ;)



Jag tror inte du ska tänka så mycket & absolut inte oroa dig!

Lycka till



Ha så kul!

2011-11-14 @ 20:30:01
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tänkte bara påpeka att du är mycket observant!

Det högra bakbenet du påpekade innan jag köpte Vargen har jag problem med nu :/



Funderingar på om det kan vara SI-leden....???

2011-11-15 @ 14:55:24
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0