Storhandling

...skulle man kunna tro att jag sysslat med. Till mitt försvar så beställde jag grejerna redan i slutet av Mars! :-P

Från en butik i Storbritannien med webbshop. Plus: att man kunde välja att invänta sånt som inte finns i lager för att slippa extra dyr fraktkostnad. Och att det var bra grejer för pengarna! Minus: Varför står det att grejerna finns i lager när det inte gör det och inte kommer in förrän efter en månad? Dagens I-landsproblem!

Varför beställde jag ända från Storbritannien tro när frakten går på minst det dubbla?
Jo- för att jag hittade No Rub från Leovet som jag letat som en galning efter men till slut trodde hade slutat tillverkas. Det var det enda som fungerade ifjol för att undvika att Tabben skaver av sig manen och svansen i sommarvärmen, jag hann prova en hel del.
Mitt samvete beordrade mig att hamstra inför sommaren! ;-)


...och Blå-spray som borde räcka ett tag, till hovarna förebyggande vid risk för röta.

Jag vill inte behöva beställa en massa grejer från fler ställen i onödan och framförallt inte därifrån med tanke på fraktkostnaden, så det blev lite annat smått och gott som jag kände behov av.


Mountain Horse Fleecevantar, tjocka och mysiga! Hade hoppats på att få dom innan vant-säsongen var över men dom får sparas till hösten istället.
Equitech pull-on ridbyxor. Syftet var att hitta billiga och bekväma ridbyxor, utan dragkedja var en bonus eftersom den ändå brukar strejka förr eller senare. Målet uppnått, de är helt underbart bekväma! :-D Vet inte om jag kommer kunna använda vanliga ridbyxor igen efter att ha provat dessa!


Tvättpåse till täcken m.m. - bra att ha, tänker mer på täckena än maskinen för jag inbillar mig att de kanske slits lite mindre då i gammal maskin.
Tränsväska - måste ha något att förvara tränset i när vi åker bort på träningar, är sjukt less på att tappa krokar och/eller kedja och behöva leta som en galning. Hemköpsplastkasse känns väldigt B. :-P
Slowfeedingnät med dubbla nät i ett, blir ca 2-3cm hål- Okej, inte livsnödvändigt just nu. Men det har en tendens att behövas förr eller senare.


Kedjekrokar till bettet att ha i reserv, jobbigt om man tappar en och inte kan använda ett bett värt 13-1400:- bara för att en liten krok försvinnar.
Håltång, bra att ha.

Det känns som julafton idag! :-D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åj, vad mycket fina grejjor, kul :P

2011-05-04 @ 08:32:12
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha vad var det vi snackade om nu igen... Något om budget tror jag ;)

2011-05-04 @ 22:24:45
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0