Lortgris på vårpromenad med matte




Utsikt över ridhuset


Mmmm.... Bajs!


Mmmm #2....Gammalt äckelsilage!


Mmmmmm #3.....GRÄS!!!



Tyvärr kändes det som en idé med mer vila ändå. :-P

I Söndags red jag en stund och skulle prova löshoppa efteråt. Tänkte att det var perfekt att få "springa loss" kroppen lite om det satt kvar lite gammal stelhet från innan verkningen.
Han var dock inte alls sugen på att löshoppa. Först var han så fokuserad på sin kompis som försvann (blir oftast mer okoncentrerad när ridhusporten är öppen och man kan titta ut, och nu gick hans favoritsto ut och lämnade honom kvar själv vilket såklart späder på) och det blev jättesvårt att fånga in honom på grund av det. Han sprang bara fram och tillbaka längs utgången och ville inte låta sig fångas in. Att försöka styra med spöet och genom att driva funkar tyvärr inte på honom, noll respekt för sånt han gasar snarare på extra åt fel håll när det dyker upp farthinder.
Jag fick över honom en gång, då bara med bommar på marken som han galopperade över à la studs, men nästa gång jag lyckades styra honom mot hindret tog det stopp.
Det måste såklart inte bero på något fysiskt, han kanske kände sig pressad eller hade för mycket annat att tänka på. Men i förebyggande syfte får han vila lite till. Han KAN ju ha dragit på sig någon lindrig sträckning i hagen eller dylikt vid sina bock-/brall- och galoppruscher, eller att han känner av v.framhov efter senare verkning än vanligt. Eller att kroppen inte kändes "färdig" än efter ks-behandlingen. Tar olika lång tid för kroppen att bearbeta behandlingen (det mesta sker inte under behandlingen i sig utan efteråt) och under tiden kan det kännas sämre än vanligt.

Som ni ser på herr Gegg-Olle, och säkert upplevt själva, så är det ganska blött i backen nu. Då får matte stå ut med tråkiga grusvägar. ;-)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det kanske blir för jobbigt, jag vet inte. Får se vad som händer...



Vilken lortgris!:)

2011-05-19 @ 07:26:39
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mmm jag har tyvärr åxå sådana exempel på mor & dotter symdromet, eller mina barn är för små för att göra annat än att rida & knappt behöva sadla själv äns... :P



Men vem vet jag kanske har fel uppfattning hihi, men min dotter är för liten för att rida men i lagom ålder för att mocka, sopa & borsta ;)Fast ibland kan hon få rida & köra ändå bara för att hon är så duktig :)

2011-05-19 @ 11:23:15
URL: http://www.bullerbacken.com
Postat av: Johanna

Det är därför han ska klinikbesiktas så det blir ordentligt gjort, jag litar på att veterinärerna gör sitt jobb.

2011-05-23 @ 11:19:23
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Johanna igen

Tack så jätte mycket!

Ja hon är verkligen en stjärna & lite utöver de vanliga när det gäller kapacitet, moral & vilja :D



Nu får vi bara hoppas på att hennes lilla syster "Klara" (3 veckor) kommer att gå i storarysters fotspår, & även storebrors förståss för vårat föl har ju samma pappa som 3-åringen Handsome & samma mamma som Flicka då :D

2011-05-23 @ 11:37:58
URL: http://www.bullerbacken.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0