Snabba ryck!

Väldigt otippat blev jag på Onsdag kväll förfrågad om jag ville vara med på träning nu på Lördag (alltså imorgon!).
Visserligen inte världens bästa timing och omständigheter, plus att jag brukar vara lite skeptisk i allmänhet mot att prova nya tränare (eftersom han är lite svår att förstå sig på, vi är ett svårt ekipage att träna...), men det blir jättekul att komma iväg på nytt ställe och träffa fler AR-ekipage, vidga sina vyer och komma bort från vardagen, kanske hämta lite mer tips och inspiration, och OM det funkar bra med tränaren så kanske vi lyckas få till fler träningstillfällen i år! :-) 
Men som ni kanske hör så har jag inte så höga förväntningar på något lyckat resultat. Folk (tränare alltså) brukar ha en tendens till att vilja ha väldigt mycket men inte kunna guida hur vi faktiskt ska komma dit, pricka in en metod som fungerar - och sånt brukar mest knäcka mitt självförtroende och göra jobbet mer frustrerande. Men om man tar det med en nypa salt och försöker ta till sig det som ändå kan ge något, omvandla till något som funkar liksom, passar på att se det som miljöombyte och miljöträning, ja då kan det säkert bli bra. Eller iaf inte sämre! Haha, vad positiv jag känner mig! Eller inte. 
Men det ska bli kul att komma iväg! 

Vi tränade i onsdags och igår, ganska tuffa pass så han ska få vila idag. För min skull också eftersom jag skulle behöva orka med att fila till hovarna och förbereda inför träningen. Dessutom tar det mycket längre tid nuförtiden att rida, det blir större projekt när man först ska rykta pålle som fäller rejält (och gärna rullar sig extra mycket pga det) och på/av med boots. Igår var det knappt så jag tyckte det gick att gå ner till ridhuset MED boots ens, det är nedförsbacke på ditvägen och det var svårt att få fäste med dubben på isen.  


Kommentarer
Postat av: Linda

Spännande att testa ny tränare. Du måste berätta allt sen :D

2011-03-19 @ 07:32:04
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh vad spännande, hoppas det går bra & du blir positivt överraskad.

2011-03-19 @ 09:26:37
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0