Äntligen internet! :-)

Det har varit snålt med bilder på sistone och ändå har jag haft fotograf några gånger. Perfekt med hästintresserad kompis som har tid och lust att åka med till stallet ibland! :-D
Anledningen att det inte har dykt upp några bilder på bloggen är att jag har varit helt utan internet hemma sen nyår (innan det hade jag knappt några bilder att lägga ut).

Haha, sen har vi tyvärr inte lyckats få till några höjdardagar för att visa upp fina bilder, men det är tanken som räknas? Eller den fina springaren som motiv?! ;-)

Eftersom vi har fokuserat mycket på galoppansatser på sistone har den här synen varit ganska vanlig att se:






(Tonushöjningen som blir -oftast- när vi försöker fatta galopp, fast i ganska fri ram.)

Ändå ser han hyfsat lugn ut på bilderna... :-o Han HAR coolat ner sig väldigt mycket i sammanhanget, och jag börjar kunna reglera mer och mer utan att sabba för mycket. Fast det är mycket kvar innan vi ska hitta bra balans mellan energi för ändamålet/stress, att hitta bjudning men utan att det behöver bli spring, att kunna be om detaljer utan att riskera att sabba för kusen, osv. På sistone har jag mest fokuserat på att sitta stilla själv och störa så lite som möjligt, och experimentera med att hitta bjudningen  och grov-tekniken till galopp. Hittills har vi inte lyckas plåta någon galopp på bild, bara någon väldigt otydlig eller ful ansats! :-P  Men så är det svårt att hinna med att fånga på bild när det tar ett tag att komma igång och inte blir så många språng i taget (de finaste blir dessutom bara ett halvt eller ett språng).


Ibland tar vi lite lugnare dagar och försöker jobba tillbaka grunderna. Nu på senare dagar har jag försökt fokusera mest på grunderna och mest på skritten.



Blir förhoppningsvis fler bilder framöver! :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul att se att ni lever ;) Och kul att se lite bilder på pålle!

2011-01-28 @ 18:01:53
URL: http://xmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0