"Nedbetsling"

Och som vanligt då något inte fungerar som man vill så går tankarna till utrustningen! ;)
Dels har jag tagit bort kedjan jag använt som tyngd för att det kan bli upp-peppande när den rör sig och rasslar. Sen har jag lagt till en tygel till i övre bettdelarna så det blir lite mer åt tränsbettsfunktion i den tygeln.
Det senare för att Ewa tyckte vi skulle prova det, vet faktiskt inte riktigt vad hon menade i detalj eller hur hon har tänkt att jag ska rida med det :S

Resultatet blev iallafall som jag hade tänkt mig, coolare häst. Lite bekvämare av sig men det tar jag gärna till förmån för att kunna travjobba sin häst! ;)
Jag satt och övade väldigt basic, mest ridvägar, känna efter böjningen men inte lägga så mycket krut på att "fixa" eller böja, utan mer på mig och mina axlar/höfter och att försöka hitta motorn, båda bakben. Tappade jag mycket så avbröt jag det jag pysslade med till förmån att hitta båda bakben igen och sen svänga från där jag var för stunden. Nyttigt att öva på tror jag!
Travade runt lite också men samma där, mer fokus att känna av mig själv och ratta in mig efter motorn (bakbenen) på ganska stora ridvägar, försökte vara noga med att tänka framåt och eftergift ofta och släppa efter i yttertygeln i svängarna, och försöka avlasta lite i fötterna men hålla mig så avspänd som möjligt.
En sån dag är det bara positivt att känna att det är nära till galoppen från traven, att det behövs väldigt lite för att få ett anslag! För att det isåfall blir på mitt kommando, jag kan välja att låta bli också... Underbart! :D

Kommentarer
Postat av: Karoline

Härligt att det går så bra med galoppen, jag längtar tills vi kommer dit :)



Sv: Japp, hon har haft sönder sitt Rambo.. surt! Men det går att laga så det ska jag göra.

Köpte ett sånt som var på bilden, Rhino plus med hals. Men halsen kommer nog inte att användas. Det satt lika bra som Rambot, får se om det håller nu bara.

2011-12-21 @ 23:15:58
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Vill du tävla om en snygg fleecejacka från Schockemöhle? Gör det här: http://asslatjejerna.blogg.se/2011/december/december-tavling.html#comment

2011-12-22 @ 15:52:46
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0