Höstpaus

Kände att jag behövde tid att ladda om sen träningen, hämta motivation och processa det som dykt upp i skallen till något användbart. (Sen spelar det nog in att jag känt mig tröttare och haft mindre tid nu när jobbet börjat igen, flera faktorer.) Så nu har Tabben fått helvila i ca en vecka. Imorgon ska jag om omständigheterna är ok sätta igång igen (ej vid ösregn t ex).  

Tabben har verkat rätt tillfreds ändå i hagen, förutom att han tror sig vara jättehungrig varje gång man kommer dit, trots massor med gräs att pilla med! :P Ska bli spännande att sätta igång igen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland behöver man en paus..

2011-08-16 @ 22:50:38
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Linda

På det igen bara!

2011-08-17 @ 14:19:51
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Ville bara påpeka att allt gräs är inte ätbart :P Minns du inte vad Kalle föll ur sista sommaren jag hade honom, trots en hage full med gräs och en fet shettiskompis? Lita på hästens omdöme, allt som glittrar är inte guld, eller, allt som ser ut som gott nyttigt gräs i våra ögon är inte nödvändigtvis bra hästföda :P Särskillt inte på sensommaren. Har de gått i samma hage ett tag så är det som är kvar sådant som antingen smakar illa eller är usel mat. Hästarna är nog bättre gräsexperter än oss människor.

2011-08-23 @ 17:10:49
Postat av: Irene

Charlotte:

Ja, så sant! Håller med om att man ska lyssna på hästarna. :) Han har fått stödfodring mellan 1-1,5kg lucernpellets/dag (åt det mindre hållet när han vilat) och 6-7 kg hö/hösilage per dag så på så vis lyssnar jag på hans hunger.



Just för tuggtid, och att inte stå med tom mage för länge borde dock gräspillet räcka tycker jag. :)

2011-08-24 @ 10:30:49
URL: http://tabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0