Nu skulle matte ha behövt lite vila..

Det börjar kännas nu, dels att inte ha haft någon riktig sovmorgon på över en vecka, och dels att ha fått mer tidskrävande vardagsjobb i stallet! :-P Hade behövt lite vila.

Men - ett riktigt bra köp måste jag säga som underlättat lite, ffa för rygg/nacke/axlar; en H20-bag
Som en stor påse för vatten med en öppning för att hälla i och ur, och tillhörande anti-slip matta. Man lägger den i skottkärran, fyller i en massa vatten med hjälp av en slang, sen rullar man iväg skottkärran till hinken, öppnar korken och lyfter skottkärran för att hälla i vattnet (som om man skulle tippa ur kärran). Jag har inte riktigt fått in tekniken än för att få det gå snabbt och smidigt, men bara att man slipper bära hinkar är guld värt! :-)


Vi har börjat få in träningen med skänklarna iaf. Igår testade jag att styra mer och mer med skänklarna, testade lite skänkelvikning också och det går knackigt eftersom smidigheten och tekniken för rörelsen inte riktigt finns där, blir nästan som en svag diagonalöppna snarare än en skänkelvikning eftersom han inte korsar över. ;-) Men det känns som att han blir lite jämnare och lättare att hålla koll på bogarna på efter det.
Även så försökte jag fokusera på riktningen, ex. riktningen i bålen och frambenen, stundvis nästan bara fokusera på att den riktningen ska stämma, släppa krav på resten under tiden.
Mot slutet av passet så kändes det som att jag hade bättre koll på volter, kunde t o m lägga till skänkeln för att flytta inåt eller utåt på volt. Även om det inte är något självändamål så är det kul att han börjat lära sig skänklarna såpass bra! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0