Mer hårdträning

Idag blev en riktig hårdkörare för mig! :-P
Jag åkte iväg till stallet vid 9 på morgonen. Fixade vardagssysslorna, nu blev det lite extra mycket eftersom jag behövde fylla på spån, passade på att rengöra vattenkoppen och krubban, och lite sånt, men sysslorna var jag inte klar med förrän ca 10:30... Sen blev det att fixa hovar (behandla förebyggande mot röta) och dressyra ett pass. Han var jätteduktig! Jag spann vidare på att utnyttja svängar och hörnpasseringar till att få böjning och lära sig innerskänkeln, och att försöka ha hästen "rak" men böjd på långsidorna. Kändes som att det gav effekt.

Efter stallet åkte jag direkt iväg för att fixa bilen med farsan, skulle byta olja och lite sånt. Och sen tillbaka igen till stallet för att jag tänkte passa på att träna ett till pass när jag ändå har tid.
Det blev galoppträning i ridhuset (med volt inhägnad). Pållen tog ut sig mer än vanligt för att han *host* hade mer respekt för spöet jag lånade än min lilla dressyrpisk, och var kanske lite yrsig över att det lät lite i plåten, så han brände på rätt bra! Haha, stackarn blev så svettig att det skummade under gjorden och mellan bakbenen! Vinterpälsen som börjat komma gjorde nog sitt också, men det var väldigt länge sen han gick så kondiskrävande-hårt att han blev riktigt svettig.

Det blev en lång dag. Efter att ha käkat med farsan också så kom jag hem vid 17... Nu ska jag slappa med en film! :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som en bra dag.

2010-09-08 @ 22:11:18
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0