"Hårdträning"

Nä, ingen sovmorgon blev det! :-P Jag åkte på att ta morgonjouren igår också för ingen annan kunde. Och imorse skulle jag in med bilen på verkstan till 7:30.

Jag fick skjuts därifrån till stallet och sen hem igen av min mammas sambo. Vi hade rätt lång tid på oss så idag passade jag på att träna två pass. Tabben var jätteduktig! :-) Som vanligt! Jag övade mycket hörnpasseringar till att förbereda böjningen innan hörn/vändningar och sen rida i eftergift i själva vändningen/hörnet. Det var nyttigt. Även utnyttjade jag speglarna till att kolla att han gick rakt (men tanken var att han skulle vara lite böjd, med framdelen rakt framför bakdelen) det var också jättenyttigt. Vi hann med en del annat också men det här var huvudfokus! Försökte tänka att jag ska ha pållen på yttertygeln, men samtidigt inte med uttryckande bog eller förböjd hals, så jag känner att jag kan styra riktningen i både bogar och bakdel.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter som spännande ridpass.

2010-09-06 @ 14:38:49
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0