Smått och gott

Igår fick jag hjälp att verka Tabbens hovar. Det känns bättre att komma igång och träna nu! :-P
Jag red ett pass efter verkningen och det kändes bra, som att vi iaf var tillbaka på samma utgångsläge. Haha fast det var tokvarmt i ridhuset, stackars Tabben blev alldeles svettig av mitt lugna ridpass! ;-)

Jag vill inte gärna rida i ridhuset så ofta för luftvägarnas skull. Det blir väldigt dammigt där när det är varmt. Men jag skulle ändå vilja kunna hålla igång och träna, så jag tänkte försöka vänja oss vid ridbanan mer sakta men säkert så vi en vacker dag kan träna ordentligt där! :-P Det är mest mentalt för egen del, att jag hade velat ha staket och slippa oroa sig för att pålle helt sonika går hem om han blir osäker.
Så idag övade vi lite kort med uppsittningar på utebanan. Underlaget är rätt hårt och grusigt jämfört med i ridhuset så bootsen är på fram, har grimma och grimskaft ovanpå tränset också för att inte behöva ta i stångtyglarna i onödan. Vi skötte oss hyfsat bra tycker jag!


Tigger godis


Stå stilla är svårare än man tror!


Vi klär av tyglarna inför hemgång.
Ignorera damm och smuts på pålle! ;-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Har han problem med att vistas på ridbanan?

2010-07-08 @ 17:53:01
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0