Tajming..

Idag var första jobbdagen för mig efter semestern. Förutom ångesten över att nu är sommaren snart slut och det är ett helt år kvar till nästa riktiga semester, så har Tabben fått en ordentlig ögoninflammation! :-(
Han har haft flughuva och ändå fått så. Förstår inte vart ev. smuts eller irriterande insekter skulle ha kommit ifrån. (Iofs, flughuvan var inte direkt ren, men så länge det är torrt är det mindre skräp som lossnar från den än från pannluggen.)

Jag försökte tappert skölja rent ögat och pilla bort gegg, men han knep ihop ordentligt och var svullen och känslig, inte roligt för honom när man försöker bända upp ögat och spruta in läskig vätska rakt i ögat (han är ju rädd för vatten t o m så jag tyckte ändå han var modig).
Kunde inte se att ögat verkade skadat, men så var det svårt att se. Får avvakta att värsta svullnaden gått ner. Imorgon ska jag till apoteket och köpa salva och mer ögonbad, om det fortfarande är mycket svullet imorgon ska syrran komma ut och titta på det. Grabben står inne och blir rastlös så länge.

Gaah, det är ju en sak om det blir något när man är ledig! :-P En annan när man jobbar 7:45-16:15 varje dag.
Ska försöka ta mig upp tidigt imorgon och titta till honom men det vete sjutton hur det ska gå, inatt hann jag inte ens somna innan jobbet efter att ha ställt om dygnet när jag var sjuk.

Blev ledsen också efter att ha peppat för att RIDA, det var jättefint väder och perfekt underlag på uteridbanan (ganska fast men inte stenhårt), red inte igår heller. Och så blir man orolig över att akut behöva ta ut vet. och slänga ut 3000:- igen! :-S Men det lät inte akut på syrran, svårt att veta dock när det är så svullet och pållen kniper igen ögat. (Jag såg ingen skada iaf de gånger jag lyckades bända upp ögat, bara gegg.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0