Mer galopp!

Nu har vi tränat ytterligare två gånger med lösgalopp + försök till uppsutten galopp (med minst en dag emellan varje gång).
Bägge de två senaste gångerna har han nästan varit lat från backen, knappt gått att "jaga igång" i galopp, hehe lille latmasken! ;-) Men båda gånger har vi fått till galopp i både höger- och vänstervarvet! :-D Min duktige lille pålle!

Idag var jag nervös att det inte skulle bli någon galopp öht, så loj som han var precis när jag hoppat upp. Han måste ha en del eget driv för att det ska bli någon galopp. Men efter några varv kom han igång! Dessutom var jag jättestolt över att jag kunde styra honom under tiden! ;-) Jag hade satt pallen lite tokigt så jag fick styra för att inte rida rakt på den när pållen ville göra volten lite mindre (vilket han oftast gör, i båda varv), men det gick jättebra!


Nu ska jag antingen prova en gång till om ett par dagar, en sista gång. För att försöka befästa det lite till och kunna gå över till att baka in det i vanliga ridningen därefter (förhoppningsvis). Eller så börjar jag rida som vanligt och kör löslongeringen som repetition någon enstaka gång bara.
Jag gör gärna grovjobbet klumpvis, alltså mycket på en gång men sen släpper vi det. För att om han t ex blir okoncentrerad och sprättig i vanliga dressyren av det då vill jag inte gärna gå tillbaka och löslongera förrän han känns fin i dressyren igen. Ska bli spännande att se hur han blir nu när jag inte ridit "vanligt" på över en vecka.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att det går så bra för er just nu :)

2010-08-23 @ 20:51:11
URL: http://walkyria.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej!

Skriver här eftersom jag inte kan logga in på nordiska längre. Vart köpte du de småmaskiga hönäten? Du kan väl mejla mig är du snäll. Tänkte försöka "banta" killarna och samtidigt snåla lite med hö som slipper storma bort

Anna-Carin

2010-08-25 @ 21:22:26
URL: http://joystickochpegasuskrypin.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0