Dags att börja jaga igen..

Varje höst samma sak. Jahapp, vad ska man chansa på för täcken till kusen i år? :-P

Det svåraste är passformen, men samtidigt är jag lite snål (som i - vill ha kvalitet för pengarna, inget skräp eller sånt som kostar mer än det smakar) och vågar såklart inte prova täcken hit och dit.

Nu är det 100g och 200g jag är ute efter. För att de två jag har inte är jättebra, det ena är lite tight i bogarna och det andra håller inte tätt om det regnar ordentligt (köpt begagnat). Förhoppningsvis är det dom tjocklekarna jag kommer ha mest användning för i vinter, tråkigt då att bara ha halvdåligt passande täcken.

Kombinationen för lång rygg, bred hals verkar inte lätt att hitta! ;-) Särskilt som halsen inte får bli för stor heller, då halkar täcket ner på bogarna och hämmar ännu mer där.


Tipsar om Rhino Wug-täcket som återigen är till salu, iom att grabbens hals växt ur det! :-S
Finns på Tradera:

http://www.tradera.com/Rhino-Wug-regntacke-strl-6-3-140cm-auktion_302360_116995103


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag röstar på att du ska skippa täckena så slipper du täckesproblem :P

2010-08-17 @ 22:27:33
URL: http://walkyria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0