Ute i snön

Det har varit en tung period för mig iaf ridmässigt, stelt och springigt och rätt så ofokuserat! :-P Nu har det äntligen börjat lossna tycker jag och börjar närma sig vår bra nivå igen. *peppar peppar*
Idag så tänkte jag att vi skulle göra något annat än att dressyra och passa på att göra något ute i det fina vädret!
Det blev lite promenerande, dels på en upp-plogad "bana" i sommarhagen där vi bara skrittade runt några varv och sen pulsade i lite snö, och dels en kortis längs vägen bara för att miljöträna. Men det var så halt så minsta lilla tabben ville åt något annat håll bara gled jag iväg. Får leta fram broddarna till nästa gång!

Det var roligt att se Tabben ute i snön. Det var hans förslag på sätt och vis för när jag tänkte öva några öppnor med hjälp av en snökant som "vägg" så såg jag på honom att han funderade på att gå rakt fram ut i snön istället. Men det påminde nästan om simning därute i djupsnön, såg jobbigt ut! :-D Blev bara sisådär tre kortisvändor på en liten volt runt mig så slapp jag pulsa så mycket i snön också.

Ett par bilder från dagen!


Tabac gillar att bita på staketet!


Jag gillar den här bilden med manen som rör sig lite i vinden och det fina ljuset! :-)


Det ser lite jobbigt ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0