Så blev det paus igen...

Torsdag
Idag tänkte jag dressyra i ridhuset och öva halter + övergångar.
Det började mycket bra (eller mja, inte precis från början kanske när vi skulle öva stillastående vid uppsittningen, blev mindre stillastående än gående omkring, men men! :-P ) med pålle som stannade direkt på kommando och stod stilla. Inte alltid lika länge jag ville att han skulle stå, men det bättre och bättre (vilket är ovanligt, brukar bli sämre och sämre ju mer jag övar) och jag kunde stå 6 sekunder helt stilla och sen gå.
Sen skulle vi börja med övergångarna men strax efter vi börjat trava så började kusen hosta!! Det var nästan ett år sen sist han hostade i ridhuset och då ett host sen inget mer på några veckor åtminstone. Nu var det 4 "riktiga" hostningar på raken. Då satte jag av direkt, lät honom strosa medans jag mockade efter oss och sen gick vi.

Fredag
Idag blev det vila. Delvis ofrivilligt, jag ville hinna med att behandla Tabben och kände att jag inte hade tid och ork att först motionera honom,hade ändå bara blivit en promenad isf. Behandlade "näsan", alltså näsbenet, överkäken och luftvägarna där under. Hann inte med mer för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0