Första dagen på gräs

Utan min vetskap hade Tabben fått gå ut i större hage idag (dom hade öppnat till en annan hage) med mer gräs. Jag hade tänkt vänja in honom genom att släppa honom nån timme eller så i en hage med mer gräs eller gå och beta med honom, så det här var inte riktigt enligt planerna! =P Stackars tjockisen lär bli lös i magen. Hoppas det går över snabbt.
Han verkade glad iaf över att ha återfått en del av gamla hagen, han gillade ju att stå nere vid vägen och spana.

Ville inte "dressyra" en dag till i sträck (har blivit tre dagar i sträck fast väldigt lätt träning om jag inte minns fel) särskilt eftersom det är så dammigt i ridhuset, så vi gick en liten promenad istället. Kul att se att han inte alls var hovöm vad jag kunde se, och då var det ändå ganska jobbigt grus en bit av vägen. Det var en trevlig promenad! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0