VAARMT!!

Pållarna hade tokrejsat i hagen idag innan jag kom till stallet (hade varit där på morgonen också för att joura, men hann inte rida med syrran med sm bakis-skjuts och allt) så dom var fortfarande varma och blöta av svett stackarna! =P
Tabac var ändå ganska lindrig, han var inte helt sjöblöt utan bara lite svettig under magen och bakom armbågarna, men så klarade stackarn inte av att hänga med i rusherna med pållarna som hade mycket längre ben!

Stackarn var jättetrött! Red litegrann i ridhuset, kanske 20 minuters skritt? Och det kändes inte som att han pallade så mycket mer, stackarn stod ju t o m stilla en stund efter att jag hade satt upp! *host*
Övade att få koll på bogarna och flytta bort vikten från vänsterbogen till bakdelen istället. Gick hyfsat bra, fick ju bara till det lite då och då och inte hela tiden, men jag tror det kommer bli bättre om jag får till bättre lydnad och han fattar vad jag är ute efter så jag vågar kräva mer. Kändes rätt stabilt bitvis, fick dock både hålla koll på det tekniska och att försöka hålla min sits rätt så kusen inte flyttade mig i sadeln för då fick jag aldrig till det där sista lilla. Svårt att både hålla koll på timing i hjälper för att få hästen gå i rätt böjning och ge snabba eftergifter och samtidigt se till att inte bli flyttad i sitsen utan hålla den på plats. Men det tar sig! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0