Spånigt

Igår blev det ett lite hårdare (konditionsmässigt) träningspass för Tabben. Var väl inte riktigt tanken men det blir så automatiskt tycker jag om jag vill trava mycket för att försöka öva upp min sitsinverkan! :-P
Var lite klurigt eftersom det var en del spån inlagt i ridhuset men på vissa ställen var det isklumpar (spånet hade legat ute och isolerat sig självt så bra att vissa bitar fortfarande var fruset sen i vinter) som man fick passa sig för att snubbla på, och lite lurigt eftersom det kunde finnas såna gömda i spånet där lagret var tjockt. Så jag undvek nästan hela ena långsidan.
Passet gick inte bra, han blev "hård" och var inte riktigt med på noterna, förmodligen var jag tjatig, tog till för stora hjälper, var inte så pedagogisk och konsekvent mot honom eftersom jag fokuserade mycket på mig själv. Det gillar han inte! ;-)
Blev mycket kvantitet och mindre kvalitet. Idag ska vi försöka ta ett tvärtom-pass där vi försöker få så mycket kvalitet som möjligt för att försöka rädda upp situationen innan träningen för Birgitta J imorgon!
Man skulle nog kunna säga att jag red mer vanlig dressyr igår än AR-dressyr. Att jag försökte hålla en ram på honom (främst med sitsen men även försöka peta bakben rätt med skänklarna och göra halvhalter med tyglarna).
Nu får vi gå tillbaka till att träna böjning igen!

Han hostade ett par gånger igår också, men samma som vanligt - bara i boxen och bara ett par hostningar sen inget mer. Skönt att boxarna snart ska spolas ur så kan jag passa på att få ut all gammal spån om det skulle vara den som ställer till det.
Igår var han lite mer tjejtokig än han varit i övrigt senaste dagarna. Han såg en av sina favoritston och gnäggade högljutt, spände upp sig sådär hingstigt som han brukar och stod och flåsade en stund. Sen när vi gick förbi hagen smågnäggade han en bra bit när vi gick förbi tjejerna. Han var rätt cool i övrigt under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0