Regn och rusk

Igår när jag var ute i stallet så hade det precis börjat regna. Idag (har inte åkt till stallet än) så märkte jag för nån timme sen att det började regna, från att ha varit riktigt fint väder! :-P
Tanken var egentligen att jag skulle gå en promenad med Tabben igår, men iom regnet så kände jag mig lite för bekväm och höll mig till ridhuset istället. Gick inget vidare jämfört med passet innan, var lite störningsmoment i form av två andra hästar (han blev lite skrajsen av ljudet från när dom longerade, t ex när någon driver genom att klatcha spöet i luften) och då märks det direkt i träningen, han blev spänd och inte lika koncentrerad och samarbetsvillig. Gick helt ok ändå men jag red inte så länge. Blev lite trav i slutet av passet. Tror att jag också var lite ofokuserad.
Sen fick han hovarna tjärade igen.
Undrar om Tabben börjar bli förkyld, han verkade lite hängig igår och hostade ett par gånger (har tidigare sett att han runnit ur näsborrarna, men bara vanligt genomskinligt så jag tänkte inte så mycket mer på det). Är mest orolig för att han skulle ha fått dammhosta, med tanke på hur dammigt det stundvis är i ridhuset och hur det rykt av damm när han rejsat omkring i hagen. Men vi får se hur det utvecklar sig. Just nu verkade han iaf inte såpass dålig att han inte kunde motioneras (jag kan vara lite paranoid... ) men det kändes dumt att släppa ut honom i regnet igen utan täcke och allt. Såhär i efterhand så borde jag ju faktiskt ha kunnat dra på honom ett regntäcke även om det skaver lite på halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0