Idag har vi lärt oss

.. att insektsmedlet inte hjälper mot alla insekter. Och typiskt nog dom insekter som brukar gilla Tabac (mygg, broms).
Inte hela världen, men när vi gick på promenad i skogen idag så stod han plötsligt och tokryckte/skakade i hela högerbogen, inte bara ett ögonblick heller utan kanske 2 minuter, måste ha varit en broms. Han hade inte tid att vifta bort den eller bita på det som kliade för en bit bort hörde han hästar som gick! Var tvungen att gnägga och lyssna efter vem det var. Trevlig promenad ändå även om han var rätt okoncentrerad från början, blev bara en kortis på kanske 20-25 minuter och rätt slött iom att han verkat lite loj på sistone. Är rädd att han håller på att bli förkyld. 
Idag tyckte Tabac det var extra jobbigt att gå igenom stallgången. Ibland bryr han sig inte, men ibland reagerar han om det är vatten över golvet och vill inte gärna gå där. För några dagar sen så skyggade han in med rumpan i en täckesgalge som hängde på sidan och tyckte såklart det blev ännu läskigare när den anföll honom! ;-) Och idag så var det både blött och en fläkt som lät precis där han skulle gå. Vi kom förbi men jisses vad han var på tårna! Eftersom fläkten fortfarande var igång så fuskade jag och gick åt andra hållet istället när vi skulle tillbaka till hagen. En stallgång känns inte som bästa stället att miljöträna på... "Tur" att han är såpass känslig för hur jag reagerar ändå. Dom dagar jag lyckas vara cool och inte oroa mig i onödan så brukar han oftast inte reagera på såna saker. Men om han känner att jag är aningens orolig eller stirrig (för att han ska göra illa sig om inte annat) så reagerar han. Inte att han egentligen är rädd för det skulle jag tro. Duktig pålle! :-P
 
Vi har fått hem lite nya grejer! :-)
Nya stångtyglar (långa och med flärp i änden för att snabbare kunna justera tygellängden om man rider enhändigt) och en kindkedja i reserv. (Känns bara som en tidsfråga innan jag råkar slarva bort en kedja.)

Den nya kedjan:


Här kan man se tyglarna lite bättre:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0