Ännu mer spånigt

Idag var det så dags att försöka reparera "skadan" från gårdagens lite halv-misslyckade pass. Vi gick lite förvänt böjd/förvänt öppna utan så mycket press för att jag skulle få bättre koll på bogarna. Gick hyfsat bra. Sen lite smått och gott försök till diagonalsluta, sluta på volt och lite öppna men mycket "vanliga" volter och böjd rakt fram också. Kändes rätt ok men han ville gärna hänga sig i handen, gissar att det var en bieffekt från gårdagen. Huvudsaken för mig var att jag skulle få hjälperna att sitta igen och få honom intresserad av jobbet vilket jag tycker lyckades hyfsat.

Idag gnäggade han en gång när vi kom in i stallet, som han brukar göra för att höra var tjejerna är (nu KAN det iofs ha varit valacken i hans hage som han letade efter också, men han verkar inte bry sig så mycket om honom normalt sett) och stod och halvflåsade en liten stund men sen var det bra. Sen gäspade han rätt mycket men jag vet inte om det är ovanligt/onormalt för en häst som inte fått en enda dags vila inne i stallet sen han släpptes ut på bete! :-P Inget hostande idag. En sån där liten sak som jag blir väldigt glad av var att han gick till mig när jag kom och skulle hämta honom i hagen, trots att han var längst bort på andra sidan av hagen (och inte ens ser mig därifrån) när vi kom med bilen! :-) Inget problem att fånga pålle då inte!
Idag var han ganska "lagom". Varken särskilt skrajsen/ängslig av sig, överskottsenergi eller för lat och loj. Men så blåste det en del så värmen var inget problem. Ganska varmt inne i ridhuset men när man rider känns han sällan lat, möjligen att han bjuder dåligt eller står emot men då är det oftast min ridnings fel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0