Regn och rusk

Idag var jag inte jättemotiverad att rida. Inte för att det spelar så stor roll att det regnar, vi har ju ridhus och allt. Men Tabben var dyngsur och lite på tårna av vädret (gissar att dom behöver göra av med lite energi för att bli varma). Det i kombination med att jag var taskig mot honom och skulle pilla ut spån som hamnat i ögat på honom och en massa oväsen från regnet och grävmaskiner gjorde att Tabben var rätt spänd när vi skulle träna.
Eftersom inte heller jag var så värst motiverad så blev det att jag dressyrade litegrann bara för sakens skull, endast i skritt, kanske 10 minuter, blev inget riktigt jobb men förhoppningsvis lite uppmjukande efter gårdagens lektion.

Kändes lite taskigt mot hästen att släppa ut honom igen när han nästan hade hunnit torka. Men han klarar sig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0