Tabac, sommartrött?!?

Idag är det riktigt soligt och fint ute! Kan inte längre blunda för att det inte finns vatten i hagen utan måste ta tag i saken. I vinter har jag låtit det gått an trots att stallägaren lovade vid inflytt att hon skulle fylla på karet i hagen via slang så vi slipper bära hinkar (hennes häst stod ju också i hagen då) - men aldrig gjorde det! =P

Funderade på vad jag skulle göra med kusarna idag. Det var ju riktigt fint väder för att vara ute, samtidigt for det omkring traktorer, lastbilar och grävmaskiner hela tiden och lät rätt mycket av grävarbetet.
Tabac verkade nästan lite slö (hade ändå fått en hink vatten precis innan vi gick från stallet!) så jag tänkte chansa på att jobba lite för hand längs vägen, bara en kortis. Vi kom ungefär 50 meter sen såg jag att det kom först en traktor och sen en lastbil och fegade ur - gick tillbaka och in på en lägda bredvid vägen för att slippa möta traktorn och lastbilen när vi gick på vägen. Det lustiga var att tabac inte ens hann märka traktorn och lastbilen - men blev nog lite smittad av mig och stressade lite när vi kom ut på lägdan av ett släp som stod parkerat där!
Stackarn var lite hovöm när han gick på stenarna, fötterna har inte hunnit anpassa sig sen vi skodde av! Bara när han trampade på en sten men det var ju många stenar på vägen. Skumt att han inte visat något på gruset tycker jag.

Sen gick vi in i ridhuset och jobbade lite för hand och testade "tömkörningsstilen" lite igen. Han var lite ofokuserad men ändå hyfsat kontaktbar och lugn, ungefär motsatsen till vad han brukar vara! Vi jobbade inte så mycket utan matte mest lekte omkring lite och testade lite olika varianter, satsade mer på framåt/nedåt än övriga jobbet.
Hoppas lugnet håller i sig! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0