Ett annat perspektiv

Var en tjej som fick prova rida Tabac idag! Tyckte det skulle vara väldigt spännande att se hur han går med någon annan, och att se hur han rör sig med ryttare på ryggen (lite svårt att se när man sitter däruppe själv! ;-) ). Sen var det första gången sen jag köpte Tabac som han gått på tränsbett... ehm...
Såg trevligt ut förutom att han var spänd, trippig och hamnade i övertempo i traven. Kunde inte låta bli att lägga mig i efter ett tags travande för jag ville se honom vila mer i steget, trampa fram mer bak och länga överlinjen mer. Det som var roligast att se var två saker: att han faktiskt var lydig även på tränsbettet (satt upp själv efteråt för att känna hur han kändes, och han svarade riktigt bra på det faktiskt!) och att han rent allmänt upplevs rätt skolad ändå, flyttar för skänklar, har börjat få bra balans osv. Nu jämför jag med i höstas/somras, så egentligen vore det väl skandal om vi inte utvecklats minsta lilla!

Grimmorna på idag igen av någon anledning. Och Tabac hade sin grimma i munnen, en grimma som dessutom är för liten = borde inte användas annat än för "transport". Dumt att jag inte sa till om det, tycker jag börjar bli så tjatig som ger hintar, säger till, väntar för att se om det kommer någon förklaring, när jag nu fick en förklaring så tänkte jag att "vad bra, då var det bara idag då eftersom det var väldigt livat imorse!" men så blir det samma sak nästa dag. Man kanske borde gömma grimmorna? =P

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Kommer du hit imorgon?

2008-04-30 @ 17:15:05
Postat av: Jenny

Hästen heter väl ändå inte Tabac? Tabac är ju ett uppfödar namn.

2009-04-22 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0